Subject: FW: Küsimus tööalase õiguse rikkumise teavitaja kaitse seaduse kohta
From: "Vivian Valkma" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Wed, 23 Oct 2024 14:38:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Eesti Vabariigis hakkas kehtima tööalasest Euroopa Liidu õiguse
rikkumisest teavitaja kaitse seadus.

On arusaadav ja selge, et on vaja luua teavituskanal ning tuleb tagada
teavitaja konfidentsiaalsus.

Aga siiski tekkisid mõned täiendavad küsimused

*	Kas töötaja peab juba kirjas ise viitama rikutud seadusele või
piisab olukorra kirjeldusest?
*	Kas tööandja peaks suunama ka töötajat saatma kohe olemasolevaid
tõendeid juhtunud kohta, nt. Kirjavahetus, salvestised, muud dokumendid?
Või see pigem toimuks menetluse käigus?
*	Ei saanud ka täpselt aru, et kui töötaja edastab teate rikkumisest
ja tööandja esindaja ei oska seda lahendada ning peab saatma edasi selle
pädevale organisatsioonile, siis kuidas tagatakse töötaja
konfidentsiaalsus ja ka tööandja esindaja konfidentsiaalsus?

Samuti, kas justiitsministeeriumil on ka näpunäiteid töötajate juhendamise
osas või oskate ehk soovitada, kuhu poole pöörduda?

Lugupidamisega
Vivian Valkma
personalipartner

vivian.valkma[at] <http://framm.ee/> framm.ee

+372 5555 8970

AS Framm